A legfontosabb dolog megérteni, hogy hogyan olvassák látogatóink a weboldalunkat!
Ugyanis nem olvassák a szöveget, legalábbis nem a szó hagyományos értelmében, hanem sokkal inkább szkennelik azt!
Ez még fokozottabban igaz a hírleveleinkre, ennek egyik oka talán az egyre szaporodó spam lehet.
Pár jó tanács a weboldalainkon szereplő szövegekhez
- Emeljük ki a tartalomban szereplő kulcsszavakat, beleértve a linkeket is! (Használjunk más színt, más betűtípust, méretet, stb)
- Használjunk figyelemfelkeltő és jelentéssel rendelkező alcímeket!
- Használjunk a szövegtől jól elkülönülő listákat!
- Tartalmaink összeállításánál alkalmazzuk az úgynevezett fordított piramis-elvet! Ez azt jelenti, hogy a konklúzióval kezdünk.
- Egy gondolat bekezdésenként!
- Radikálisan csökkentsük a szöveg hosszát kb. fele annyira mint a más hagyományos médiák esetén!
Hogyan lehetünk hitelesek a weben?
Nagyon lényeges, hogy minél inkább hitelesek tudjunk maradni a weben, ahol is nem mindig tudható, hogy ki szerepel a tartalmak mögött!
A weben böngészőket, nem érdekli az, hogy hogyan dicsérjük magunkat, tényeket akarnak és hasznos információt minél rövidebb idő alatt!
Hogyan érhető el ez a hitelesség?
- Legyen minőségi tartalmunk.
- Legyen igényes az arculatunkba illeszkedő a weboldalunk megjelenése! Vegyünk profi nagyfelbontású képeket, ne töltögessünk le pixeles használhatatlan vacakokat!
- Használjunk kifelé mutató linkeket, amelyek igazolják állításainkat és amelyek mutatják, hogy megfelelően körbejártuk az adott témát!
- Ne dicsérjük magunkat!
Források
http://www.useit.com/alertbox/ [2]
[3]